ヒデヨのジョムティェンビーチ便り

バンコクの南東150km、パタヤの南5kmに位置するJomtien Beachでロングステイしています

今年最後のバンコクラフターヨガ

土曜に行われたバンコクラフターヨガのクラスの模様を、主宰者であるオーストラリア人リーダーのダスティが投稿しました。以下、和訳です。

 

「ここで笑うことで、家族の絆がより深まります。だからここに何度も通ってます。」

「初参加で笑った際、私の頭の中で何かが弾けました。陰鬱な気分や生きる意味の喪失感が吹っ飛びました。子供のような爛漫さを取り戻しせました。だから今日は、ママを一緒に連れて来たんです。」

 

どんなふうに笑いの効き目があったのか、今年最後のバンコクラフターヨガのクラスでは、こうしたご意見が寄せられました。

当クラブのすべてのメンバーに、心よりお礼を申し上げます。また、いつも会場を提供してくださっているプレムヨガセンターさんに、厚くお礼を申し上げます。撮影担当の日本人リーダーのチフミさん、素敵な写真をありがとう。

神聖なエネルギーでこの空間を満たしてくれたすべての皆さんに、感謝です。

 

来たる2020年に 、より一層の愛と笑いで、すべての皆様が祝福されますように。

そして、いつも心に留めておいてください。

 

ばかばかしさしさや不条理による癒しの力を、決して過小評価してはならない - スティーブマラボーリ

 

"I loved laughing with you as it has brought my family closer together. That is why I keep coming back."

 "The first time I did laughter something in my brain broke. My depression and loss of life-meaning broke. I got back my childlike joy. That is why I wanted to share it with my mother today!"

 

These are but two of the many wonderful quotes from our year-end session in regards to how laughter has served us well.

 

Thank you to all the Bangkok Love 'n' Laughter Club members for another year of loving laughter to the masses. Thank you Prem Yoga for hosting us for yet again. Thank you Chifumi for the marvelous photos Thank you all the wonderful laughing yogis who have contributed your divine energy to making this space a better place...we love you, we love you, yay!

 

May you and yours be blessed with even more love and laughter in 2020. Always remember, “Never underestimate the healing power of silliness and absurdity.”― Steve Maraboli

 

当日のクラスの写真と動画は、こちらからご覧いただけます。

bit.ly

f:id:jomtien:20191203003306j:plain


 

次回開催は、年が明け2020年1月11日(土)16時から17時。無料です。どなた様も気軽にご参加いただけます。